Recenzie: Manastiri si biserici din Romania – Muntenia si Oltenia (Fr – Ge)

Manastiri si biserici din Romania - Muntenia si Oltenia (Fr - Ge)
Manastiri si biserici din Romania – Muntenia si Oltenia (Fr – Ge)

Mănăstiri și biserici din România – Muntenia și Oltenia” (“Monastères Et Églises De Roumanie Munténie Et Olténie” / “Klöster und Kirchen in Rumänien Muntenien und Oltenien”), apărut la editura Noi Media Print, este un album de imagini arhitecturale, fotografii de epocă, acuarele sau imagini cu pictura din cele mai frumoase și importante repere religioase ale regiunilor Muntenia și Oltenia. Fotografiile sunt însoțite de comentariile ieromonahului Iustin Marchis “asupra principalelor ctitorii din Oltenia și Muntenia, de care se leagă începuturile organizării vieții monahale în România”. Așa cum se menționează în sinopsis, volumul “face referire și la o serie de schituri și biserici rupestre ce amintesc de Capadocia și de vechile așezăminte rupestre din Orientul primelor secole creștine, unde își are originea monahismul românesc”. Ca de obicei, cartea ne-a fost pusă la dispoziție prin bunăvoința sponsorilor noștri de la Librărie.net.

Volumul acoperă 22 de biserici și mănăstiri cu specific aparte, întinse pe un areal larg, din Gorj până în Buzău. Cititorul are șansa de a se imersa în lumea fascinantă a trecutului și de a descoperi bijuteriile monahale ale Olteniei și Munteniei, în frunte cu nestemata Mănăstire Hurezi, înscrisă pe lista UNESCO. Răsfoind paginile albumului, veți avea plăcerea să citiți despre Biserica Stavropoleos din București și mânăstirile Antim (București), Arnota, Bistrița, Cozia, Dintr-un Lemn, Govora, Hurezi, Surpatele (Vâlcea), Brâncoveni (Olt), Căldărușani, Cernica (Ilfov), Ciolanu (Buzău), Corbii de Piatră, Curtea de Argeș, Nămăiești (Argeș), Dealu (Dâmbovița), Polovragi, Tismana (Gorj), Sinaia, Suzana, Zamfira (Prahova).

Volumul este recomandat ca lectură atât pentru românii pasionați de istoria monahală și de arhitectura religioasă din cele două regiuni, Muntenia și Oltenia, cât și pentru străinii care se pregătesc să se familiarizeze și, de ce nu?, să se îndrăgostească de farmecul patrimoniului românesc. Disponibil în două variante bilingve, română-engleză și franceză-germană, albumul „Mănăstiri și biserici din România – Muntenia și Oltenia” este o inițiativă lăudabilă de promovare înăuntrul și în afara granițelor a unor monumente istorice de arhitectură deosebite.

De asemenea, la librărie.net mai este disponibil, tot în 2 variante bilingve, și volumul din aceeași serie, “Mănăstiri și biserici din România – Transilvania”.

Cartea “Mănăstiri și biserici din România – Muntenia și Oltenia” poate fi comandată online de pe Librărie.net!